Kontrowersje wokół kosztów reprezentacji i reklamy. Analizy bilansowo-podatkowe
Controversy around representation and advertisement — balance-tax analysis
marketing
representation costs
advertising costs
goods and services tax deduction
tax deductible expenses
marketing
koszty reprezentacji
koszty reklamy
odliczenie podatku od towarów i usług VAT
koszty uzyskania przychodów
This article refers to the complexity of the problem of representation and advertisement costs inventory. The last two years have shown that there is an increasing problem in interpreting these positions. Thus, the costs were analysed on the basis of regulations resulting from the Accounting Act, the Income Tax Act on a corporate entity, the Act on Personal Income Tax, and Goods and Services Income Vat Tax Act. What is more, in the article, different standpoints in time are presented with regards to defining these two terms: advertisement and representation, which in a significant way inhibits the final tax settlement. It also becomes a source of dispute between the taxpayer and the revenue office. The aim of this article is to present a detailed scheme of inventorying chosen marketing actions, defining marketing expenses that constitute tax deductible expenses in the context of differentiating advertisement and representation, and what follows in defining types of marketing actions that enable one to deduct tax from goods and services (VAT tax added).
Artykuł dotyczy złożoności problemu ewidencjonowania kosztów reprezentacji i reklamy. Ostatnie lata wskazują na rosnący problem w interpretowaniu tych pozycji — stąd też koszty te zanalizowano na podstawie regulacji wynikających z ustawy o rachunkowości, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i ustawy o podatku od towarów i usług VAT. Co więcej, w artykule zaprezentowane odmienne w czasie stanowiska w zakresie samego definiowania pojęć: reklama i reprezentacja, co w znaczący sposób utrudnia ostateczne rozliczenia podatkowe, co zaś staje się źródłem sporów między podatnikiem a urzędem. Celem artykułu jest: prezentacja szczegółowych schematów ewidencyjnych wybranych działań marketingowych, określenie wydatków marketingowych, będących kosztami uzyskania przychodów w kontekście próby rozróżnienia reklamy od reprezentacji, a następnie ustalenie typów działań marketingowych, umożliwiających odliczenie podatku od towarów i usług VAT (naliczonego).
Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Korbutowicz, Teresa. Red. Ćwiąkała-Małys, Anna. Red. Mościbrodzka, Monika. Red.
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)
artykuł
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:110409 ISSN 1733-5779 ISSN 0239-6661
Czasopisma Naukowe w Sieci (CNS)
Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego Sp. z o.o.
Mar 14, 2023
Aug 10, 2020
51
52
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/121397
Edition name | Date |
---|---|
Kontrowersje wokół kosztów reprezentacji i reklamy. Analizy bilansowo-podatkowe | Mar 14, 2023 |
Korbutowicz, Teresa. Red. Ćwiąkała-Małys, Anna. Red. Mościbrodzka, Monika. Red.
Waniowski, Paweł Waniowski, Tomasz Nowak, Wioletta. Red. Szalonka, Katarzyna. Red. Niemczyk, Agata. Rec. Wicki, Ludwik. Rec. Majewska-Jurczyk, Barbara. Rec. Światowy, Grażyna. Rec. Dejnaka, Agnieszka. Rec. Niezgoda, Agnieszka. Rec. Mruk, Henryk. Rec.
Jabłoński, Mariusz. Red.
Ćwiąkała-Małys, Anna. Red. Karpińska, Marzena. Red. Wrzosek, Stefan. Rec.