Obiekt

Tytuł: The issue of chronology in newer works on Bolko V. The course of war expeditions at the beginning of the 1430s and addendums to the itinerary of the Prince of Opole ; Problem chronologii w nowszych pracach dotyczących Bolka V. Przebieg wypraw wojennych z początku lat 30. XV w. wraz z uzupełnieniami do itinerarium księcia opolskiego

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

The issue of chronology in newer works on Bolko V. The course of war expeditions at the beginning of the 1430s and addendums to the itinerary of the Prince of Opole  
Problem chronologii w nowszych pracach dotyczących Bolka V. Przebieg wypraw wojennych z początku lat 30. XV w. wraz z uzupełnieniami do itinerarium księcia opolskiego

Autor:

Woźny, Maciej

ORCID:

0000-0002-4345-0082

Temat i słowa kluczowe:

Hussite Wars   Bolko V   Meristow  
wojny husyckie   Bolko V   Meristow

Abstrakt:

The article deals with a war expedition by Bolko V, appearing in the latest historical works, which is said to have taken place in 1432. In examining the letter, which serves as the basis for describing military campaigns conducted that year, the author points out that the publisher made a mistake in dating it. The mistake was noticed and corrected by the publisher himself, but some contemporary historians have overlooked it. This leads to an incorrect presentation of the battles taking place in Upper Silesia during the first half of the 1430s. The author, confronting the content of the letter with the so-called Strzelin fragment, points out that it must have been written in 1430 in accordance with the correction issued by the publisher of the source.  
Artykuł dotyczy, pojawiającej się w najnowszych pracach, wyprawy Bolka V, która miała mieć miejsce w 1432 r. Autor badając list będący podstawą do opisywania działań zbrojnych w tym roku zwraca uwagę, iż jego wydawca popełnił błąd przy jego datowaniu. Pomyłkę dostrzeżoną i skorygowaną przez samego wydawcę, pominęli jednak niektórzy współcześni historycy. Powoduje to nieprawdziwe przedstawianie walk jakie toczono na Górnym Śląsku w pierwszej połowie lat 30. XV w. Autor, konfrontując treść listu z tzw. fragmentem strzelińskim, wskazuje, że musiał on zostać napisany w 1430 r. zgodnie z poprawką wydawcy źródła.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Uniwersytet Wrocławski Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych Instytut Historyczny   kliknij tutaj, żeby przejść

Współtwórca:

Przerwa, Tomasz. Red.   Kołodziej, Robert. Red.   Kucharski, Wojciech. Red.   Urbaniak, Miron. Red.

Data wydania:

2018

Typ zasobu:

text  
tekst

Szczegółowy typ zasobu:

journal  
czasopisma online

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:110236

DOI:

10.34616/SKHS.2018.2.133.142

Język:

pol   eng

Jest częścią:

kliknij tutaj, żeby przejść

Prawa dostępu:

Creative Commons, NoDerivatives  
Uznanie autorstwa, Bez utworów zależnych

Licencja:

Creative Commons - Attribution, NoDerivatives (CC BY-ND 4.0)   kliknij tutaj, żeby przejść  
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Bez utworów zależnych (CC BY-ND 4.0)   kliknij tutaj, żeby przejść

Właściciel praw:

Copyright by Uniwersytet Wrocławski   University of Wroclaw   Copyright by Maciej Woźny

Autor opisu:

TK

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

21 sie 2021

Data dodania obiektu:

17 lip 2020

Liczba wyświetleń treści obiektu:

101

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

3

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/120942

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Obiekty Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji