Nauczyciel wczesnej edukacji w obliczu utopijnych wyobrażeń matek. Ku teorii ugruntowanej
early childhood education teachers
imaginations of mothers
grounded theory
nauczyciel wczesnej edukacji
wyobrażenia matek
teoria ugruntowana
The article addresses the problem of mother model reconstruction of an early childhood education teacher using a qualitative research strategy (grounded theory of the studied phenomenon). As a result of research it was possible to formulate a research hypothesis that brings closer the grounded theory in context and as interpretation of specific process. It also enabled to create a portrait of a “perfect” an early childhood education teacher (a teacher-master) in the grass-roots, utopian perspective of mothers.
Artykuł podejmuje problem matczynej rekonstrukcji wzorcowego nauczyciela wczesnej edukacji z zastosowaniem jakościowej strategii badawczej (teoria ugruntowana badanego fenomenu). W rezultacie prowadzonych badań skonstruowano hipotezę badawczą, stanowiącą przybliżenie osadzonej w kontekście i będącej interpretacją konkretnego procesu teorii ugruntowanej i nakreślenie portretu „idealnej” sylwetki nauczyciela wczesnej edukacji (nauczyciela – mistrza) w oddolnej, utopijnej perspektywie matek.
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:109633 ISBN 978-83-62618-56-9
Utopia a edukacja, T. 4, s. 287-301
Copyright by Anna Szkolak-Stępień
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Mar 22, 2023
Jul 16, 2020
404
406
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/119706
Edition name | Date |
---|---|
Nauczyciel wczesnej edukacji w obliczu utopijnych wyobrażeń matek. Ku teorii ugruntowanej | Mar 22, 2023 |
Szczyrba- Poroszewska, Joanna