Obiekt

Tytuł: Przyswajanie wiedzy w nowych ruchach religijnych: Applied Scholastics International ofertą edukacyjną Kościoła Scjentologicznego

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Autor:

Anoszko, Sergiusz

ORCID:

0000-0002-1691-3264

Abstrakt:

W 1972 roku w Stanach Zjednoczonych powołano do życia organizację, która w dziedzinie nauki, kształcenia i edukacji wykorzystuje techniki L. Rona Hubbarda (1911–1986), założyciela Kościoła Scjentologicznego – chyba jednego z najbardziej kontrowersyjnych nowych ruchów religijnych. Applied Scholastics (ApS) rozpoczęła działalność od szeregu projektów, których głównym, wciąż aktualnym, celem było promowanie i rozwijanie skutecznych programów edukacyjnych dla nauczycieli, trenerów biznesu, edukatorów, rodziców, dzieci i ludzi we wszystkich obszarach życia, potrzebujących „naprawy nawyków uczenia się tychże osób w celu zwiększenia osobistej aktywności, skutecznego uczenia się”. Podstawą metodologiczną działania ApS stała się tzw. Study Tech – technologia uczenia się, która pozwala „osiągnąć sukces w dowolnej dziedzinie wiedzy i zdobyć umiejętność wykorzystania z zastosowaniem tej wiedzy”. Ale czy tylko edukacyjne cele obiera owa odnoga Kościoła Hubbarda? Czy naprawdę edukatorzy ApS nie mają innych intencji i dążeń?

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Data wydania:

2020

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:109629 ; ISBN 978-83-62618-56-9

DOI:

doi:10.34616/22.20.411

Język:

pol

Powiązanie:

Utopia a edukacja, T. 4, s. 223-241

Właściciel praw:

Copyright by Sergiusz Anoszko

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2021-03-19

Data dodania obiektu:

2020-07-16

Liczba wyświetleń treści obiektu:

58

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

58

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/119702

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji