Applied Scholastics
Study Tech
barriers to study
Church of Scientology
education
L. Ron Hubbard
new religious movements
Szkolnictwo Stosowane
Study Tech
bariery w uczeniu się
Kościół Scjentologiczny
edukacja
L. Ron Hubbard
nowe ruchy religijne
In 1972, an organization was established in the USA to use the techniques of L. Ron Hubbard (1911-1986), founder of the Church of Scientology, in the field of science and education. Applied Scholastics, using learning technology, started with a number of projects, the main goal of which, then declared and still valid, was to promote and develop effective education programs for teachers, business trainers, educators, parents, children and people in all areas of life who need “repairing learning habits to increase personal activity of these people, learn effectively”. The methodological basis of the ApS activity is Study Tech – a learning technology that allows “to achieve success in any area of knowledge and gain the ability to use and apply this knowledge”.
W 1972 roku w Stanach Zjednoczonych powołano do życia organizację, która w dziedzinie nauki, kształcenia i edukacji wykorzystuje techniki L. Rona Hubbarda (1911–1986), założyciela Kościoła Scjentologicznego – chyba jednego z najbardziej kontrowersyjnych nowych ruchów religijnych. Applied Scholastics (ApS) rozpoczęła działalność od szeregu projektów, których głównym, wciąż aktualnym, celem było promowanie i rozwijanie skutecznych programów edukacyjnych dla nauczycieli, trenerów biznesu, edukatorów, rodziców, dzieci i ludzi we wszystkich obszarach życia, potrzebujących „naprawy nawyków uczenia się tychże osób w celu zwiększenia osobistej aktywności, skutecznego uczenia się”. Podstawą metodologiczną działania ApS stała się tzw. Study Tech – technologia uczenia się, która pozwala „osiągnąć sukces w dowolnej dziedzinie wiedzy i zdobyć umiejętność wykorzystania z zastosowaniem tej wiedzy”. Ale czy tylko edukacyjne cele obiera owa odnoga Kościoła Hubbarda? Czy naprawdę edukatorzy ApS nie mają innych intencji i dążeń?
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:109629 ISBN 978-83-62618-56-9
Utopia a edukacja, T. 4, s. 223-241
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Mar 22, 2023
Jul 16, 2020
233
233
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/119702
Paszenda, Iwona
Duraj-Nowakowa, Krystyna
Pląsek, Rafał Gromysz, Jowita. Red. Włodarczyk, Rafał. Red.
Okrasa, Marzena Wydział Humanistyczny Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Albański, Leszek. Red. Walasek, Stefania. Red.