Object

Title: Przyswajanie wiedzy w nowych ruchach religijnych: Applied Scholastics International ofertą edukacyjną Kościoła Scjentologicznego

PLMET:

click here to follow the link

Title:

Przyswajanie wiedzy w nowych ruchach religijnych: Applied Scholastics International ofertą edukacyjną Kościoła Scjentologicznego

Alternative title:

Acquisition of knowledge in new religious movements: Applied Scholastics International as an educational offer of the Church of Scientology

Creator:

Anoszko, Sergiusz

ORCID:

0000-0002-1691-3264

Subject and Keywords:

Applied Scholastics   Study Tech   barriers to study   Church of Scientology   education   L. Ron Hubbard   new religious movements  
Szkolnictwo Stosowane   Study Tech   bariery w uczeniu się   Kościół Scjentologiczny   edukacja   L. Ron Hubbard   nowe ruchy religijne

Abstract:

In 1972, an organization was established in the USA to use the techniques of L. Ron Hubbard (1911-1986), founder of the Church of Scientology, in the field of science and education. Applied Scholastics, using learning technology, started with a number of projects, the main goal of which, then declared and still valid, was to promote and develop effective education programs for teachers, business trainers, educators, parents, children and people in all areas of life who need “repairing learning habits to increase personal activity of these people, learn effectively”. The methodological basis of the ApS activity is Study Tech – a learning technology that allows “to achieve success in any area of knowledge and gain the ability to use and apply this knowledge”.  

W 1972 roku w Stanach Zjednoczonych powołano do życia organizację, która w dziedzinie nauki, kształcenia i edukacji wykorzystuje techniki L. Rona Hubbarda (1911–1986), założyciela Kościoła Scjentologicznego – chyba jednego z najbardziej kontrowersyjnych nowych ruchów religijnych. Applied Scholastics (ApS) rozpoczęła działalność od szeregu projektów, których głównym, wciąż aktualnym, celem było promowanie i rozwijanie skutecznych programów edukacyjnych dla nauczycieli, trenerów biznesu, edukatorów, rodziców, dzieci i ludzi we wszystkich obszarach życia, potrzebujących „naprawy nawyków uczenia się tychże osób w celu zwiększenia osobistej aktywności, skutecznego uczenia się”. Podstawą metodologiczną działania ApS stała się tzw. Study Tech – technologia uczenia się, która pozwala „osiągnąć sukces w dowolnej dziedzinie wiedzy i zdobyć umiejętność wykorzystania z zastosowaniem tej wiedzy”. Ale czy tylko edukacyjne cele obiera owa odnoga Kościoła Hubbarda? Czy naprawdę edukatorzy ApS nie mają innych intencji i dążeń?

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Date issued:

2020

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:109629   ISBN 978-83-62618-56-9

DOI:

doi:10.34616/22.20.411

Language:

pol

Relation:

Utopia a edukacja, T. 4, s. 223-241

Rights holder:

Copyright by Sergiusz Anoszko

Location of original object:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Object collections:

Last modified:

Mar 22, 2023

In our library since:

Jul 16, 2020

Number of object content hits:

235

Number of object content views in PDF format

235

All available object's versions:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/119702

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

This page uses 'cookies'. More information