Współczesne formy komunikacji — obraz przemian na przykładzie rynku prasowego
Modern forms of communication — the image of changes as seen in newspaper market
press market
communication
citizen journalism
new technologies
rynek prasowy
media
komunikowanie
dziennikarstwo obywatelskie
nowe technologie
Modern technologies contribute to the dynamic changes taking place in the press communications model. One-way communication characteristic for the traditional printed word is increasingly being replaced by two-way transmission, which gradually becomes a symbol of the modern times. The variety of possibilities of reaching out to the reader enables new models of communication, previously unknown in the newspaper market, to be created. The changes also affect the role of a journalist, as well as journalistic profession, which is refl ected in the growing popularity of citizen journalism. The purpose of this article is to present an image of changes that have occurred over the years in the press communication and to attempt an identification of a modern journalist, somehow being the result of these changes. This will allow us to illustrate the difference between a traditional, certifi ed journalist and a journalist of new technologies.
Współczesne technologie przyczyniają się do dynamicznych zmian, zachodzących w komunikacji prasowej. Jednokierunkowy przekaz komunikacyjny, charakterystyczny dla tradycyjnego słowa drukowanego coraz częściej zastępowany jest przekazem dwukierunkowym, co pomału staje się symbolem czasów nowożytnych. Wszelakość możliwości dotarcia z informacją do czytelnika sprawia, iż powstają modele komunikacji dotychczas nieznane na rynku prasowym. Zmianom ulega także zarówno rola dziennikarza, jak i sama jego postać, czego przejawem jest rosnąca popularność dziennikarstwa społecznego. Celem artykułu jest przedstawienie obrazu zmian, jakie zaszły na przestrzeni lat w komunikacji prasowej, oraz próba zidentyfikowania współczesnego dziennikarza, będącego niejako rezultatem wymienionych zmian. Pozwoli to przedstawić różnicę między tradycyjnym, certyfi kowanym dziennikarzem a dziennikarzem nowych technologii.
Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)
artykuł
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:108763 ISSN 1733-5779 ISSN 0239-6661
Czasopisma Naukowe w Sieci (CNS)
Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego Sp. z o.o.
Mar 14, 2023
May 26, 2020
61
63
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/118468
Edition name | Date |
---|---|
Współczesne formy komunikacji — obraz przemian na przykładzie rynku prasowego | Mar 14, 2023 |
Kędzior, Jolanta
Malinowski, Szymon Jan Gołaczyński, Jacek. Red. Adamski, Andrzej. Rec. Balogh, Zsolt. Rec. Cieślak, Sławomir. Rec. Flaga-Gieruszyńska, Kinga. Rec. Górecki, Jacek. Rec. Kilian, Wolfgang. Rec. Markiewicz, Ryszard. Rec. Świerczyński, Marek. Rec. Warner, Richard. Rec. Zgryzek, Kazimierz. Rec.
Winiarski, Marcin. Red.
Kaczmarzyk, Małgorzata Anna Zbierzchowska, Alicja Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Piwowarczyk, Mirosław. Red.