Konsumenci versus przedsiębiorcy w kontekście opłaty za obsługę posprzedażną
Consumers versus Entrepreneurs through the lens of a rate of the after-sales service
preliminary question
Court of Justice of the European Union
Advocate General
after-sales-service
directive 2011/83
customer
entrepreneur
basic rate
call
purpose
judgment
law
state
pytanie prejudycjalne
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej
Rzecznik Generalny/Adwokat Generalny
Szpunar, Maciej
obsługa posprzedażna
dyrektywa 2011/83
konsument
przedsiębiorca
taryfa podstawowa
połączenie
cel
orzeczenie
prawo
państwo
The article delves into preliminary questions to the Court of Justice of the European Union posed by the Landgericht in Stuttgart in the case Zentrale zur Bekämpfung unlauteren Wettbewerbs Frankfurt am Main e.V against Comtech GmbH. The author refers to a recent opinion of Maciej Szpunar, the Advocate General. The introductory part of the paper starts with the in-depth study of EU and Germany’s regulations due to their application in the case at issue. The crucial issue is to decide whether arranging higher fees by entrepreneurs - as far as off-premises or distance contracts are concerned — is proceeding in accordance with the Directive of the European Parliament and the Council 2011/83/UE. Then the author adumbrates the factual circumstances presented by the Advocate General, comments them and — by detailed analysis, indicates staples of the case. Afterwards the author contemplates widely understood legal implications. Finally, compensation claims are taken into consideration.
Artykuł podejmuje problematykę pytań prejudycjalnych skierowanych do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej przez Landgericht w Stuttgarcie w sprawie Zentrale zur Bekämpfung unlauteren Wettbewerbs Frankfurt am Main e.V przeciwko Comtech GmbH, które na czas przygotowywania pracy doczekały się dotychczas opinii rzecznika generalnego Unii Europejskiej Macieja Szpunara. Najpierw dokonano analizy norm prawa wspólnotowego oraz niemieckiego znajdujących zastosowanie w zaistniałym stanie faktycznym. Meritum pytań sprowadza się do rozstrzygnięcia, czy zgodne z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE jest ustalanie przez przedsiębiorców wobec konsumenta odnośnie do umów zawartych poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość opłat wyższych od kosztów zwykłego połączenia krajowego za wykonanie połączenia telefonicznego na specjalny numer celem otrzymania obsługi posprzedażowej. Następnie przedstawiono okoliczności faktyczne zaprezentowane przez adwokata generalnego oraz opatrzono je komentarzem wraz z dodatkowymi przemyśleniami. W dalszej części niniejszej pracy podjęto rozważania dotyczące możliwego zaistnienia pewnych szeroko rozumianych następstw prawnych. Końcowym przedmiotem opracowania jest przeprowadzona analiza kwestii wystąpienia ewentualnych skarg odszkodowawczych.
Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Kostecka-Jurczyk, Daria. Red.
Jakubowski, Sebastian. Red.
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)
artykuł
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:108654 ISSN 1733-5779 ISSN 0239-6661
Czasopisma Naukowe w Sieci (CNS)
Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego Sp. z o.o.
Mar 14, 2023
May 20, 2020
20
26
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/118272
Edition name | Date |
---|---|
Konsumenci versus przedsiębiorcy w kontekście opłaty za obsługę posprzedażną | Mar 14, 2023 |
Podleś, Marcin Bojko, Andrìj Mihajlovič (1963- ). Red. Marszał, Maciej (1968- ). Red.
Winiarski, Marcin. Red.
Węgrzyn, Justyna Banaszak, Bogusław. Rec.