Object

Title: Peer tutoring as an opportunity to develop empathy in children in integration groups ; Tutoring rówieśniczy szansą na rozwijanie empatii u dzieci w grupach integracyjnych

PLMET:

click here to follow the link

Title:

Peer tutoring as an opportunity to develop empathy in children in integration groups  
Tutoring rówieśniczy szansą na rozwijanie empatii u dzieci w grupach integracyjnych

Creator:

Jędrzejowska, Agnieszka

ORCID:

0000-0002-8709-047X

Subject and Keywords:

peer tutoring   peer group   empathy  
tutoring rówieśniczy   grupa rówieśnicza   empatia

Abstract:

The text presents the phenomenon of peer tutoring in integration groups. This issue will be discussed on the example of groups attended by children with Down syndrome. Cooperation between parents of children with this disorder and the government city of the city of Wrocław, resulted in the creation of integration departments with homogeneous disability in 2009. Commonly, various disabilities still prevail in integration groups.  
Tekst przedstawia wartość rówieśniczych grup integracyjnych dla kształtowania empatii u dzieci w wieku przedszkolnym, zarówno tych w normie rozwojowej, jak i tych z zaburzeniami w rozwoju. Zagadnienie tutoringu rówieśniczego omówione będzie na przykładzie grupy, w której obserwowano dzieci z zespołem Downa. Współpraca między rodzicami dzieci z tym zaburzeniem a władzami miasta Wrocławia zaowocowała w 2009 roku utworzeniem oddziałów integracyjnych z homogeniczną niepełnosprawnością. Powszechnie w grupach integracyjnych nadal dominuje praktyka łączenia dzieci z różnymi niepełnosprawnościami. Celem artykułu jest wskazanie odpowiedzi na pytanie, dlaczego tak ważny dla kształtowania empatii u dzieci jest tutoring rówieśniczy.

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Date issued:

2018

Detailed Type:

journal  
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:109391

DOI:

doi:10.34616/wwr.2018.3.189.198

Source:

Pdg P 343

Language:

pol

Relation:

Wychowanie w Rodzinie, T. 19 (3/2018)

Is referenced by:

click here to follow the link

Access rights:

Attribution, ShareAlike  
Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach

License:

Creative Commons - Attribution, ShareAlike (CC BY-SA 3.0)   click here to follow the link  
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach (CC BY-SA 3.0)   click here to follow the link

Location of original object:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Object collections:

Last modified:

Mar 18, 2021

In our library since:

Jul 1, 2020

Number of object content hits:

35

Number of object content views in PDF format

35

All available object's versions:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/115865

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

This page uses 'cookies'. More information