Obiekt

Tytuł: The role of the primary education teacher in supporting parental efforts focused on the process of school adaptation of the child starting education ; Rola nauczyciela edukacji początkowej we wspieraniu rodzicielskich starań ukierunkowanych na proces adaptacji szkolnej dziecka rozpoczynającego naukę

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

The role of the primary education teacher in supporting parental efforts focused on the process of school adaptation of the child starting education  
Rola nauczyciela edukacji początkowej we wspieraniu rodzicielskich starań ukierunkowanych na proces adaptacji szkolnej dziecka rozpoczynającego naukę

Twórca:

Musiał, Ewa

ORCID:

0000-0001-7710-226

Temat i słowa kluczowe:

child   family   teacher   student   early school education   school   school adaptation  
dziecko   rodzina   uczeń   nauczyciel   edukacja wczesnoszkolna   szkoła   adaptacja szkolna

Abstrakt:

Early school education involves the family in the process of institutional education of children, in achieving common goals. In the minds of representatives of both environments, joint actions should serve the good of the child, its multilateral development, and meet the needs of school adaptation. The preparation of the child for the role of a student is already beginning at home. A family in which a child is brought up is undoubtedly the most important factor in his preparation for a new environment. When this preparation is carried out correctly, it significantly determines the use by the student starting institutional education of its development opportunities to reach the full potential. The experiences of the first days are the beginning of a difficult and complex process of adapting to the new environment. It is very important that the child as a student feels as comfortable as possible from the beginning.  

W edukacji wczesnoszkolnej rodzina jest włączana w proces instytucjonalnego kształcenia dzieci, w realizację wspólnych celów. W świadomości przedstawicieli obu środowisk połączone działania powinny służyć dobru dziecka, jego wielostronnemu rozwojowi, zaspokajaniu potrzeb związanych z adaptacją szkolną. Przygotowanie dziecka do roli ucznia i wejścia w nowe środowisko rozpoczyna się już w domu. Prawidłowe przygotowanie warunkuje wykorzystanie przez ucznia wkraczającego w instytucjonalną edukację jego szans rozwojowych, pełnego potencjału. Doświadczenia pierwszych dni są początkiem trudnego i złożonego procesu przystosowania się do szkolnej rzeczywistości. Dlatego bardzo ważne jest to, aby dziecko już od tego momentu czuło się w roli ucznia komfortowo.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Data wydania:

2018

Szczegółowy typ zasobu:

journal  
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:109390   ISSN 2082-9019   e-ISSN 2300-5866

DOI:

doi:10.34616/wwr.2018.3.171.188

Źródło:

Pdg P 343

Język:

pol

Powiązanie:

Wychowanie w Rodzinie, T. 19 (3/2018)

Ma odniesienie w:

kliknij tutaj, żeby przejść

Prawa dostępu:

Attribution, ShareAlike  
Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach

Licencja:

Creative Commons - Attribution, ShareAlike (CC BY-SA 3.0)   kliknij tutaj, żeby przejść  
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach (CC BY-SA 3.0)   kliknij tutaj, żeby przejść

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

28 mar 2022

Data dodania obiektu:

1 lip 2020

Liczba wyświetleń treści obiektu:

4 543

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

4554

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/115863

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Obiekty Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji