Obiekt

Tytuł: Parentokracja i konstruowanie nierówności edukacyjno-społecznych

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Autor:

Sobczak, Anna

ORCID:

0000-0002-6174-9045

Abstrakt:

Celem artykułu jest próba wyjaśnienia czym jest ideologia parentokracji oraz opisu jej wpływu na edukacyjne i społeczne funkcjonowanie jednostek, w szczególności w warunkach współczesnego masowego kształcenia, również na poziomie akademickim. W pracy wykorzystano metodę analizy oraz syntezy źródeł literaturowych. Można wyróżnić trzy możliwe sposoby myślenia o parentokracji, na jakie składają się wybory dokonywane przez rodziców dotyczące uczestnictwa ich dzieci w procesie edukacji, socjalizacja w rodzinie i okres „poedukacyjny” związany z wejściemabsolwentów na rynek pracy, w którym dużą rolę odgrywa kapitał społeczny rodziców. Obecnie jednym z ważnych źródeł tworzenia się nierówności edukacyjno-społecznych jest rodzina, a konkretnie rodzice i posiadane przez nich zasoby, które mogą wykorzystać, aby zapewnić odpowiednie kształcenie swoim dzieciom.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Data wydania:

2018

Typ zasobu:

czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:95662 ; ISSN 2082-9019 ; e-ISSN 2300-5866 ; doi:10.34616/wwr20182.447.458

Źródło:

Pdg P 343

Język:

pol

Powiązanie:

Wychowanie w Rodzinie, T. 18 (2/2018)

Ma odniesienie w:

kliknij tutaj, żeby przejść

Prawa dostępu:

CC BY-SA 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2020-02-21

Data dodania obiektu:

2019-05-07

Liczba wyświetleń treści obiektu:

112

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

199

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/102856

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Obiekty

Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji