Obiekt

Tytuł: Supporting of biological and foster parents in parenting – expectations and reality ; Wsparcie rodziców biologicznych i zastępczych w wychowaniu dzieci – oczekiwania a rzeczywistość

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Supporting of biological and foster parents in parenting – expectations and reality  
Wsparcie rodziców biologicznych i zastępczych w wychowaniu dzieci – oczekiwania a rzeczywistość

Autor:

Lasota, Agnieszka

ORCID:

0000-0001-6128-7859

Temat i słowa kluczowe:

foster parents   biological parents   received support   expected support  
rodzice zastępczy   rodzice biologiczni   wsparcie oczekiwane   wsparcie otrzymywane

Abstrakt:

The aim of this study was to show similarities and differences between foster and biological parents in experiencing parenting difficulties. One of the hypotheses states that there are differences between biological and foster parents when it comes to a range of received and given support expected from both family and others. Obtained results suggest a difference between biological and foster parents when it comes to the sense of support coming from outside. Specialists, institutions, other parents, teachers are more supportive towards foster parents than biological ones. Partners, family, friends (people close to family) are more supportive towards biological parents.  
Celem prezentowanych badań było ukazanie podobieństw oraz różnic pomiędzy rodzicami zastępczymi i biologicznymi w doświadczaniu trudności rodzicielskich. Jedna z głównych hipotez zakłada istnienie różnic pomiędzy rodzicami biologicznymi a rodzicami zastępczymi w zakresie poczucia wsparcia otrzymywanego oraz oczekiwanego od osób bliskich i obcych. Uzyskane wyniki badań sugerują istnienie różnic pomiędzy rodzicami biologicznymi a rodzicami zastępczymi w zakresie odczuwania poczucia wsparcia udzielanego przez inne osoby. Specjaliści, instytucje, inni rodzice, nauczyciele stanowią większe źródło wsparcia dla rodziców zastępczych niż dla rodziców biologicznych. Partnerzy, rodzina, przyjaciele (osoby bliższe) są większym źródłem wsparcia dla rodziców biologicznych niż dla rodziców zastępczych.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Data wydania:

2018

Szczegółowy typ zasobu:

journal  
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:94135

DOI:

10.23734/wwr20181.225.240

Źródło:

Pdg P 343

Język:

pol

Powiązanie:

Wychowanie w Rodzinie, T. 17 (1/2018)

Ma odniesienie w:

kliknij tutaj, żeby przejść

Prawa dostępu:

Attribution, ShareAlike  
Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach

Licencja:

Creative Commons - Attribution, ShareAlike (CC BY-SA 3.0)   kliknij tutaj, żeby przejść  
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach (CC BY-SA 3.0)   kliknij tutaj, żeby przejść

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

7 lut 2021

Data dodania obiektu:

18 sty 2019

Liczba wyświetleń treści obiektu:

82

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

102

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/101425

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Obiekty Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji