Obiekt

Tytuł: Karaim’s traditions and educational aspirations in the 19th/20th century (outline of the problem) ; Karaimskie tradycje i aspiracje oświatowe w XIX/XX wieku (zarys problemu)

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Karaim’s traditions and educational aspirations in the 19th/20th century (outline of the problem)  
Karaimskie tradycje i aspiracje oświatowe w XIX/XX wieku (zarys problemu)

Autor:

Wróblewska, Urszula

ORCID:

0000-0003-3585-3903

Temat i słowa kluczowe:

Karaites   traditions   upbringing   education   family   teachers  
Karaimi   tradycja   oświata   wychowanie rodzinne   nauczyciele

Abstrakt:

Karaite families cultivated their ancestors’ traditions and the love of learning was passed onto subsequent generations. Family, as an original and closest educational environment that inculcated religious values into a child and taught them their mother tongue, was the source of shaping Karaim attitudes. Despite the importance of family environment, the upbringing depended mostly on financial situation and social status of a family. In Karaite municipalities in the 19th/20th century there were traditional religious schools called midrash functioning next to kenesas (houses of prayer). Teachers who taught religious rules and practises, and Karaite language, played an important role in passing religious knowledge.  
Rodziny karaimskie kultywowały tradycje swoich przodków, a umiłowanie do nauki było przekazywana kolejnym pokoleniom. Źródłem kształtowania postaw karaimskich była rodzina, pierwotne i najbliższe środowisko wychowawcze, które wpajało dziecku wartości religijne i uczyło języka macierzystego. Pomimo znaczenia środowiska rodzinnego to jednak wychowanie w znacznym stopniu zależało od sytuacji finansowej i statusu społecznego rodziny. W gminach karaimskich w XIX/XX wieku przy kienesach funkcjonowały tradycyjne szkółki religijne zwane midraszami. W przekazywaniu wiedzy religijnej ważną rolę pełnili nauczyciele, którzy uczyli zasad i praktyk religii oraz języka karaimskiego.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Data wydania:

2018

Szczegółowy typ zasobu:

journal  
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:94127

DOI:

10.23734/wwr20181.017.032

Źródło:

Pdg P 343

Język:

pol

Powiązanie:

Wychowanie w Rodzinie, T. 17 (1/2018)

Ma odniesienie w:

kliknij tutaj, żeby przejść

Zakres czasowy:

XIX-XX w.

Prawa dostępu:

Attribution, ShareAlike  
Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach

Licencja:

Creative Commons - Attribution, ShareAlike (CC BY-SA 3.0)   kliknij tutaj, żeby przejść  
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach (CC BY-SA 3.0)   kliknij tutaj, żeby przejść

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

7 lut 2021

Data dodania obiektu:

18 sty 2019

Liczba wyświetleń treści obiektu:

115

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

140

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/101414

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Obiekty Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji