Obiekt

Tytuł: Postulat zmiany społecznej jako narzędzie marketingowe

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Autor:

Haławin, Arkadiusz

Abstrakt:

Artykuł porusza kwestię komunikowania w reklamie różnego typu zmian społecznych. Poddano analizie przykłady komercyjnych kampanii reklamowych w celu pokazania i wyjaśnienia, jakie zmiany społeczne są postulowane w reklamach i dlaczego marki się na to decydują. Tekst ma charakter przeglądowy. Bazuje na studiach trzech kampanii reklamowych. Poprzedza je część zawierająca operacjonalizację pojęć zmiany społecznej i reklamy oraz osadzenie tematu w teorii systemów społecznych i komunikacji. Artykuł nie ma ścisłej podstawy metodologicznej, gdyż bazuje na materiale obejmującym niewielką liczbę reklam. Jest on próbą prognozowania kierunku zmian we współczesnej reklamie. W przyszłości reklama, nie tylko społeczna, lecz także komercyjna, może częściej służyć do komunikowania i kształtowania postaw oraz wartości. Dla marek może to być sposób na uwiarygodnienie ich działalności rynkowej i zdobycie zaufania konsumentów. Opisane przykłady mogą być z jednej strony potraktowane jako instrumentalne, komercyjne strategie, z drugiej strony jako nośnik takich zmian społecznych jak równouprawnienie kobiet w krajach Bliskiego Wschodu lub zmiana ideału kobiecego ciała w kulturze Zachodu.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Instytut Socjologii Uniwersytetu Wrocławskiego

Współtwórca:

Banaszak, Ewa. Red.

Data wydania:

2018

Typ zasobu:

tekst

Szczegółowy typ zasobu:

czasopismo

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:94091 ; ISSN 2657-3679

DOI:

doi:10.34616/fs.18.1.236.248

Jest częścią:

kliknij tutaj, żeby przejść

Właściciel praw:

Copyright by Arkadiusz Haławin

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2021-04-28

Data dodania obiektu:

2019-01-03

Liczba wyświetleń treści obiektu:

222

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

252

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/101300

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Obiekty

Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji