TY - GEN A1 - Baran, Aleksandra A1 - Gnat, Marcin A1 - Ausz, Mariusz N2 - Inspirację do napisania artykułu stanowiły problemy wywołane przejściem na edukację zdalną przez placówki oświatowe. Szkoły od wielu lat zwracają uwagę na negatywne aspekty związane z użytkowaniem Internetu; dostęp do pornografii, uzależnienie od mediów społecznościowych, syndrom FOMO, cyberprzemoc, phishing, deepfake,fake, itp. Cyberprzestrzeń stała się częścią życia dzieci i nastolatków, dlatego nauczyciele powinni przygotować najmłodszych do korzystania z sieci w sposób, który będzie stymulował rozwój. W dobie cyfryzacji program nauczania musi zostać wzbogacony o zagadnienia takie jak weryfikacja fake newsów, posługiwanie się aplikacjami mobilnymi, bycie e-obywatelem, e-wolontariat czy uzyskiwanie i selekcjonowanie informacji naukowych ze stron internetowych. Kształcenie w powyższych obszarach może sprawić, że wychowankowie zaczną postrzegać szkołę jako miejsce nowoczesne, będące w stanie wyposażyć ich zarówno w treści teoretyczne, jak i praktyczne pozwalające na łatwiejsze wkroczenie w dorosłość L1 - http://repozytorium.uni.wroc.pl/Content/136307/PDF/10_A_Baran_M_Gnat_M_Ausz_Uczen_w_wirtualnej_rzeczywistosci.pdf CY - Wroclaw L2 - http://repozytorium.uni.wroc.pl/Content/136307 PY - 2022 KW - uczeń w cyberprzestrzeni KW - edukacja KW - Internet KW - korzyści i zagrożenia z sieci KW - wyzwania współczesnej edukacji T1 - Uczeń w wirtualnej rzeczywistości UR - http://repozytorium.uni.wroc.pl/dlibra/publication/edition/136307 ER -