TY - GEN A1 - Tabernacka, Magdalena A2 - Miodek, Marcin A2 - Complak, Krystian A2 - Lewicki, Roman PB - Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej N2 - Scenariusze zajęć dydaktycznych – lekcji, warsztatów i konwersatoriów – stworzone zostały jako elementy procesu edukacji mającej na celu ukształtowanie w młodym pokoleniu postaw pożądanych w społeczeństwie obywatelskim oraz podejmowanie świadomych, odpowiedzialnych i merytorycznie uzasadnionych wyborów w życiu osobistym. Przy tworzeniu scenariuszy wykorzystaliśmy wyniki badań prowadzonych w finansowanym ze środków Parlamentu Europejskiego projekcie GANESA, którego pełny tytuł brzmi: Mediacje i dialog w Unii Europejskiej prowadzące do trwałego i sprawiedliwego społecznie porozumienia osiąganego w warunkach rzetelnej i wiarygodnej informacji. Celem scenariuszy zawartych w niniejszej publikacji jest zaoferowanie nauczycielom i wykładowcom akademickim propozycji zajęć, które pozwolą młodym ludziom rozwinąć kompetencje w zakresie niekonfrontacyjnej komunikacji i podejmowania decyzji opartych na wiarygodnych wiadomościach. L1 - http://repozytorium.uni.wroc.pl/Content/134315/PDF/014_Tabernacka_Mediacje_Scenariusz_3.pdf CY - Wrocław L2 - http://repozytorium.uni.wroc.pl/Content/134315 PY - 2022 KW - komunikacja KW - mediacja KW - stereotypy KW - dezinformacja KW - projekt badawczo-edukacyjny KW - Unia Europejska KW - nauki społeczne KW - nauki prawne KW - dydaktyka T1 - 1.4. Mediacje. Scenariusz 3. „Analiza zakresu znaczenia i zakresu Rezolucji Parlamentu Europejskiego z dnia 12 marca 2019 r. w sprawie budowania zdolności UE do zapobiegania konfliktom i mediacji (2018/2159(INI))” UR - http://repozytorium.uni.wroc.pl/dlibra/publication/edition/134315 ER -