@misc{Kociubiński_Jakub_Joint_2015, author={Kociubiński, Jakub}, copyright={Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego Sp. z o.o.}, address={Wrocław}, howpublished={online}, year={2015}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego}, language={pol}, language={eng}, abstract={Porozumienia joint ventures zawierane między przewoźnikami stanowią relatywnie nową formę kooperacji w sektorze, której znaczenie stale rośnie. Z perspektywy regulacji rynku każda forma współpracy pomiędzy podmiotami będącymi dotychczas konkurentami niesie z sobą ryzyko zaburzenia równowagi konkurencyjnej na rynku i w efekcie pogorszenie sytuacji odbiorców końcowych.Joint ventures nie stanowią odrębnej kategorii w prawie konkurencji Unii Europejskiej. Porozumienia te co do zasady będą oceniane pod kątem kryteriów sformułowanych w tzw. ogólnym prawie konkurencji, natomiast pod pewnymi warunkami mogą zostać uznane za koncentrację. W takim przypadku rozporządzenie 139/2004 w sprawie kontroli koncentracji stanie się jedynym aktem właściwym do oceny przedmiotowych porozumień. Tytułowe kryterium pełnego zakresu funkcji stanowi element przesądzający o możliwości uznania danej kooperacji za koncentrację. Niniejszy artykuł przedstawia analizę przesłanek wystąpienia pełnego zakresu funkcji w kontekście specyficznych form kooperacji występujących w sektorze transportu lotniczego.}, title={Joint ventures between airlines in the light of full-functionality criterion in EU merger control}, type={text}, keywords={joint ventures, airlines, EU merger control}, }