@misc{_Wychowanie_2022,
 howpublished={online},
 year={2022},
 contents={Wprowadzenie - s. 9 RODZINA - s.13 Joanna SMYŁA Rodzina w kalejdoskopie współczesnych przemian - s.15 Zofia DOŁĘGA ystem rodzinny a poczucie samotności młodzieży z rodzin o typowej organizacji życia i rodzin rozłączonych z powodów ekonomicznych - s.29 Jolanta SZEMPRUCH Relacje społeczne nauczycieli z rodzicami w czasie pandemii COVID-19 - s.49 Marzenna MAGDA-ADAMOWICZ Twórcze zabawy w zaciszu domu rodzinnego - s.63 Lidia KATARYŃCZUK-MANIA Muzyka w terapii rodzinnej - s.79 Jautrė Ramutė ŠINKŪNIENĖ Postawy społeczno-kulturowe wobec znaczenia ducha wspólnoty osób starszych na Litwie - s. 91 EDUKACJA - s.105 Józefa BAŁACHOWICZ Edukacja do naprawy. Na marginesie raportu: Poza horyzont. Kurs na edukację. Przyszłość systemu rozwoju kompetencji w Polsce (2020) - s.107 Bogusław ŚLIWERSKI Polityczne uwarunkowania trwania systemu klasowo-lekcyjnego w szkolnictwie publicznym - s.123 Silvia DONČEVOVÁ Mediacje rówieśnicze i zastraszanie w szkole - s.135 Krystyna DURAJ-NOWAKOWA Kierunki zmian w kulturze kształcenia pedagogów. Deskrypcje i reinterpretacje - s.153 Małgorzata KALISZEWSKA, Barbara KLASIŃSKA Uwarunkowania kompetencji hermeneutycznych studentów pedagogiki: natura a kultura i edukacja - s.171 Joanna SIKORSKA Digital art – w poszukiwaniu różnych form wyrazu artystycznego w kulturze nowych mediów - s.189 TERAPIA - s.201 Katarzyna KRASOŃ Cinematic Pedagogy. Relacja terapeutyczna w ujęciu fi lmowym – implikacje dla edukacji akademickiej - s.203 Katarzyna SADOWSKA Dziecko i ruch w przestrzeni edukacji muzycznej - s.217 Hanna KRAUZE-SIKORSKA Kreatywne dzieci z trudnościami w uczeniu się – stereotypy i uprzedzenia jako inhibitory twórczego potencjału człowieka - s.233 Jolanta GEBRESELASSIE Logopedzi i pomoc logopedyczna w czasach pandemii COVID-19 – doniesienia z badań - s.245 Janina KAMIŃSKA Wkład Aleksandra Mogilnickiego (1875–1956) w narodziny pedagogiki resocjalizacyjnej - s.259 Alfabetyczny spis Autorów - s.369 Indeks - s.273},
 publisher={Wydawnictwo Naukowe EDUsfera},
 language={pol},
 language={eng},
 abstract={„Wychowanie w Rodzinie” (“Family Upbringing”) is a journal dedicated to the problems of the family in the historical and the contemporary approach. The published original articles – written by authors from Poland and other countries who discuss research results as well as theories – constitute a voice in humanities and social sciences discourse on the family. Although the majority of the published papers belong to such branches of social sciences as history of education and pedagogy of the family it is increasingly often that the work of scholars of other sub-disciplines of pedagogy as well as psychology, sociology, archaeology, literary studies, linguistics, and law is presented.},
 title={Wychowanie w Rodzinie, T. 26 (1/2022)},
 keywords={family, upbringing, children, history of upbringing},
}