Obiekt

Tytuł: Praktyka pedagogiczna z perspektywy studenta wczesnej edukacji

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Abstrakt:

Przygotowanie do zawodu nauczyciela jest związane z koniecznością uzyskania odpowiedniego przygotowania akademickiego oraz potrzebą zastosowania uzyskanej wiedzy w praktyce. W ten właśnie sposób praktyka pedagogiczna staje się integralną częścią planów studiów i procesu kształcenia studentów, ale przede wszystkim umożliwia optymalny transfer wiedzy deklaratywnej w proceduralną przyszłych nauczycieli. Studenci pedagogiki wczesnej edukacji odbywają praktyki w przedszkolu i klasach 1–3 szkoły podstawowej, zdobywając wiedzę dotyczącą organizacji pracy placówki, procesu nauczania i wychowania, metod i form pracy nauczyciela, sposobów poznawania dziecka/ucznia. Badania prowadzone wśród studentów ostatniego semestru pozwoliły uzyskać odpowiedź na następujące pytania: czy istnieje zbieżność pomiędzy założonymi funkcjami i celem praktyki a rzeczywiście spełnianymi w opinii studentów? Na ile praktyka pedagogiczna stanowi możliwość bycia twórczym, poszukującym studentem? Jakie możliwości i jakie bariery we własnym rozwoju stwarza odbywana praktyka pedagogiczna?

Data wydania:

2018

Format:

application/pdf

Identyfikator:

ISBN 978-83-62618-36-1

Język:

pol

Powiązanie:

Praktyki pedagogiczne przestrzenią i miejscem ewaluacji kompetencji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji: koncepcje – przemiany – rozwiązania, s. 164-173

Licencja:

Regulamin korzystania z Biblioteki Cyfrowej Uniwersytetu Wrocławskiego

Treść licencji:

kliknij tutaj, żeby przejść

Właściciel praw:

© Copyright by Alicja Komorowska-Zielony

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2018-03-12

Data dodania obiektu:

2018-03-12

Liczba wyświetleń treści obiektu:

24

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

http://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94935

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji