Obiekt

Tytuł: Refleksyjny uczeń wobec przemocy rówieśniczej

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Abstrakt:

Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na społeczną stronę przemocy rówieśniczej i uzasadnienie w tym kontekście przydatności zagadnienia refleksyjności uczniów z punktu widzenia oddziaływań profilaktyczno-wychowawczych. Oprócz ofiar i sprawców agresji w przemoc rówieśniczą uwikłani są również uczniowie-świadkowie. Ich zachowanie nie pozostaje bez znaczenia dla całego procesu dręczenia. Mogą oni bowiem wzmocnić sprawcę lub opowiedzieć się po stronie ofiary, co z kolei przyczynia się do powstrzymania i ograniczenia dalszej przemocy. Z tego też względu stanowią spory potencjał do przeciwdziałania dręczeniu rówieśniczemu. Szczególnego znaczenia nabierają zatem działania mające na celu zwiększenie ich świadomości na temat roli w tym zjawisku i zmobilizowanie do aktywnego działania przeciwko niemu. Temu zaś służyć może refleksyjna praktyka. W tekście przywołuję koncepcję cyklu refleksji Grahama Gibbsa, gdyż wydaje się ona szczególnie użyteczna w przypadku omawianego problemu.

Data wydania:

2017

Format:

application/pdf

Identyfikator:

ISBN 978-83-62618-31-6

Język:

pol

Powiązanie:

Codzienność jako wyzwanie edukacyjne, T. 2, s. 255-264

Licencja:

Regulamin korzystania z Biblioteki Cyfrowej Uniwersytetu Wrocławskiego

Treść licencji:

kliknij tutaj, żeby przejść

Właściciel praw:

© Copyright by Aleksandra Tłuściak-Deliowska

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2018-02-14

Data dodania obiektu:

2018-01-24

Liczba wyświetleń treści obiektu:

2

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

http://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94681

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Nazwa wydania Data
Refleksyjny uczeń wobec przemocy rówieśniczej 2018-02-14

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji