Obiekt

Tytuł: Z katedr na sztandary. Rozważania o nauczycielach – patronach szkół (na przykładzie Wielkopolski Wschodniej)

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Abstrakt:

Nadawanie imion szkołom ma już kilkusetletnią tradycję, jednakże jej rozwój najbardziej widoczny jest w XX wieku, szczególnie w jego II połowie, i współcześnie. Szkoły wybierają różnych patronów – najczęściej poetów, pisarzy, kompozytorów, społeczników. Wśród tych patronów znajduje się również dość specyficzna grupa, którą stanowią byli kierownicy szkół i nauczyciele. W przypadku Wielkopolski Wschodniej można wyróżnić osiem takich postaci, które w wyniku wyborów dokonanych przez nauczycieli, uczniów i rodziców stali się patronami szkół, w których niegdyś uczyli. Świadczyć to może o dużym autorytecie, jakim się cieszyli nie tylko wśród swo-ich uczniów, lecz także wśród lokalnej społeczności. Jednym z mankamentów takiego wyboru jest z pewności trudność pracy związanej z przybliżeniem sylwetki patrona szkoły, który nie pozostawił po sobie żadnych arty-stycznych wytworów, a wraz z upływem lat staje się dla uczniów i nauczycieli postacią coraz bardziej odległą.

Data wydania:

2017

Format:

application/pdf

Identyfikator:

ISBN 978-83-62618-26-2

Język:

pol

Powiązanie:

Wychowawca, nauczyciel, mistrz: o potrzebie mądrości, autorytetu i cnoty, s. 145-156

Licencja:

Regulamin korzystania z Biblioteki Cyfrowej Uniwersytetu Wrocławskiego

Treść licencji:

kliknij tutaj, żeby przejść

Właściciel praw:

© Copyright by Piotr Gołdyn

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2018-02-14

Data dodania obiektu:

2017-10-11

Liczba wyświetleń treści obiektu:

26

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

http://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/84732

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji