Obiekt

Tytuł: Konstruktywne wzorce percepcji dziecka i dzieciństwa w przeszłości oraz współcześnie

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Opis:

Trajektorie więzi rodziny współczesnej

Abstrakt:

Autorka w swym tekście uzasadniła, że naukowa analiza sposobów postrzeganiadziecka i dzieciństwa jest istotna w naukach społecznych ze względu na prowokowaniezmian nie tylko w traktowaniu dzieci, lecz także w modyfikowaniu systemu edukacyjnego.Sprecyzowanie, kim jest dziecko, a także podkreślenie specyfiki dzieciństwasprzyjają kształtowaniu opinii społecznej: rozumieniu psychiki dzieci i docenieniu ichwyjątkowej wrażliwości emocjonalno-moralnej. Autorka przekonuje, iż warto ukazywaćszerokiemu otoczeniu społecznemu, jak wiele dorośli zawdzięczają dzieciom, jakwiele się od nich uczą i jak dzięki nim samowychowują. Zasymilowanie wiedzy tegorodzaju może pomóc rodzicom i nauczycielom zmienić niekorzystne przyzwyczajeniastosując w swym otoczeniu odmienne, innowacyjne nastawienie wychowawcze. Krytycznystosunek do określeń dyskredytujących dziecko oraz do stereotypowych sposobówmyślenia o dziecku i dzieciństwie wspiera przezwyciężanie ich w wielu sytuacjachkomunikacyjnych, lokalnych i globalnych.

Data wydania:

2015

Typ zasobu:

czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Format:

application/pdf

Identyfikator:

ISSN 2082-9019 ; e-ISSN 2300-5866 ; doi: 10.23734/wwr20151.143.153

Język:

pol

Powiązanie:

Wychowanie w Rodzinie, T. 11 (2015), s. 143-153

Ma odniesienie w:

kliknij tutaj, żeby przejść

Licencja:

Regulamin korzystania z Biblioteki Cyfrowej Uniwersytetu Wrocławskiego

Treść licencji:

kliknij tutaj, żeby przejść

Właściciel praw:

© Copyright by Alicja Żywczok

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2018-02-21

Data dodania obiektu:

2016-03-04

Liczba wyświetleń treści obiektu:

45

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

http://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/78146

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji