Show structure

PLMET:

click here to follow the link

Title:

Działania organizacji pozarządowych na rzecz wyrównywania szans edukacyjnych dzieci ze środowiska wiejskiego

Creator:

Palka, Katarzyna

Subject and Keywords:

dzieci ; organizacje pozarządowe ; edukacja ; środowisko wiejskie

Description:

Odmienne sytuacje i nowe zadania

Abstract:

We live in a world where the access to knowledge has a decisive influence on our future. A large number of children in Poland have difficulties with this access, because they are raised in impoverished, excluded, poorly educated families of low social status. This phenomenon is mainly related to rural areas. Nonformal education should provide important support for formal education. Nonformal education should be organized with the cooperation of schools, kindergartens, and non-governmental organizations. The educational activities proposed forchildren and their parents by non-governmental organizations complement formaleducation. These activities are of crucial importance in the equalization of educationalopportunities for children from rural areas. It is essential that these activities be planned, long-term, and a part of the entire educational program.

Place of publishing:

Jelenia Góra

Publisher:

Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa

Contributor:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego ; Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej ; Ferenz, Krystyna. Red. ; Kowalska, Ewa. Red.

Date issued:

2012

Resource Type:

czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Format:

application/pdf

Identifier:

ISSN 2082-9019 ; e-ISSN 2300-5866 ; doi: 10.23734/wwr20122.223.241

Source:

Pdg P 343

Language:

pol

Relation:

Wychowanie w Rodzinie, T. 6 (2012), s. 223-241

Is referenced by:

click here to follow the link

Licence:

Regulamin korzystania z Biblioteki Cyfrowej Uniwersytetu Wrocławskiego

Licence text:

click here to follow the link

Rights holder:

© Copyright by Katarzyna Palka

Location of original object:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.