TY - GEN A1 - Karkut, Daniel A2 - Kalina-Prasznic, Urszula PB - E-Wydawnictwo. Prawnicza i Ekonomiczna Biblioteka Cyfrowa. Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego N2 - Niniejszy artykuł podejmuje problematykę własności wirtualnej w ujęciu definicyjnym i normatywnym w świetle polskiego prawa. W pierwszej kolejności Autor czyni wprowadzenie do wskazanej problematyki, naświetlając problem mobilnego Internetu, Internetu Rzeczy i szczegółowo prezentując specyfikę gier internetowych (MMORPG). W kolejnym rozdziale Autor przedstawia definicje własności wirtualnej, które skonstruowano w zagranicznej literaturze prawniczej, z uwzględnieniem cech wykazywanych przez kod komputerowy. W dalszej części wysiłek badawczy skoncentrowany jest na ustaleniu ewentualnego znaczenia własności wirtualnej na gruncie polskiego porządku normatywnego. W zakończeniu Autor stawia pytanie o celowość zrewolucjonizowania w polskim prawie pojęcia własności. L1 - http://repozytorium.uni.wroc.pl/Content/79613/PDF/01_5_D_Karkut-Wlasnosc_wirtualna.pdf CY - Wrocław L2 - http://repozytorium.uni.wroc.pl/Content/79613 PY - 2017 KW - Internet KW - kod komputerowy KW - MMORPG KW - własność wirtualna KW - własność T1 - Własność wirtualna. Problemy definicyjne i perspektywa polskiego prawa UR - http://repozytorium.uni.wroc.pl/dlibra/publication/edition/79613 ER -