@misc{Raszewska-Skałecka_Renata_Prawne_2015, author={Raszewska-Skałecka, Renata}, copyright={Copyright by Renata Raszewska-Skałecka}, address={Wrocław}, howpublished={online}, year={2015}, publisher={E-Wydawnictwo. Prawnicza i Ekonomiczna Biblioteka Cyfrowa. Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego}, language={pol}, abstract={Przedmiotem artykułu jest wskazanie na wybrane regulacje prawne w zakresie prawa do nauki osób niepełnosprawnych. Ważne z punktu widzenia przedmiotu opracowania jest pytanie, czy prawo jest wystarczającym narzędziem gwarantującym skuteczną ochronę osób niepełnosprawnych w procesie edukacji. Celowe w tym względzie wydaje się przyjrzenie rozwiązaniom prawnym, które w swej istocie dotyczą statusu osób niepełnosprawnych w polskim systemie oświaty – realizacji konstytucyjnego prawa do nauki i możliwości dostępu do szkół. Ważne staje się również pytanie, czy edukacja osób z niepełnosprawnością jest wystarczającą metodą ograniczenia zjawiska ekskluzji społecznej i prawnej w społeczeństwie w warunkach współczesnych zmian w administracji publicznej?}, title={Prawne gwarancje edukacji osób niepełnosprawnych w ustawodawstwie polskim – wybrane zagadnienia}, keywords={integracja społeczna, publiczne prawo podmiotowe w edukacji, edukacja osób niepełnosprawnych, dostęp do edukacji osób z niepełnosprawnością, prawne gwarancje w zakresie prawa do nauki, status osób niepełnosprawnych w systemie oświaty, problem ekskluzji społecznej, zadania oświatowe, bariery dla osób z niepełnosprawnością}, }